Leírás
STAG-OBD Adapter;
Csatlakoztatási instrukció
Műszaki adatok:
Tápfeszültség: 12V +/-25%
Működési tartomány: -40 °C-tól 70°C-ig
Ipari védettség: IP40
Rendeltetés:
Ez az egység lehetővé teszi a STAG-300 prémium gázvezérlők csatlakoztatását azon fedélzeti diagnosztikai rendszerekre, melyek az OBDII/EOBD standarddal kompatibilisek.
Működési alapelv:
Ahhoz, hogy a jármű diagnosztikai rendszerére csatlakozni tudjunk, illetve adatforgalom valósuljon meg, a megfelelő digitális kommunikációs interfészt ki kell tudnia szolgálnia az egységnek, ezek a következők lehetnek:
1. az ISO-9141 standardnak megfelelő interfész (úgy nevezett „K-vonal”)
2. az ISO-14230 standardnak megfelelő interfész (un. KWP 2000)
3. az SAE J1850 standardnak megfelelő interfész (két verzió is ismeretes itt; az un. „PWM” és a „VPW”)
4. az ISO-15765 standardnak megfelelő interfész (a „CAN” adatbuszt használja ez)
STAG-OBD Adapter minden járműnél megfelelő, ahol az OBDII/EOBD van alkalmazva.
A helyesen installált STAG-OBD Adapter az OBDII/EOBD-vel ellátott járműveknél a diagnosztikától információkat vesz át, és egyben a gázvezérlőnek is továbbítja azokat.
A gázvezérlő az adapteren keresztül a következő adatokat kapja meg:
• A tápfeszültség aktuális értékei, amit a rendszeren lehet mérni a használat során
• A begyűjtött hibakódok (Stored trouble codes)
• A várható (függő) hibakódok (Pending trouble codes)
• A járműazonosító adatok (Idendification data)
A berendezés beszerelése:
Keresse meg a 16 lábú csatlakozót az utastérben, ami általában a vezető mellett van elhelyezve. Határozza meg a kommunikációs interfész típusát.
Figyelem!!! Az interfész típusának meghatározásához diagnosztikai szkennert lehet használni, melynek típusa: SXC 1011 (AC S.A gyártmányú)
ISO-9141 és ISO-14230
Ellenőrizzük, hogy a diagnosztikai csatlakozó aljzat 15-ös számú lába be van-e kötve (tehát nem üres a túloldala), ha igen, akkor az adapter dugasz 8 számú lábával kell a zöld színű vezeték segítségével gyorscsatlakozást biztosítani.
Ha a 15-ös láb nincsen bekötve, akkor a zöld vezetéket ne kösse be.
Kösse össze az aljzat 7 számú lábát az adapter csatlakozó dugó 7 számú lábával az ibolya (violet) színű vezetékkel.
J1850 VPW
Kösse össze az aljzat 2 számú lábát az adapter csatlakozó dugó 3 számú lábával az ibolya (violet) színű vezetékkel.
J1850 PWM
Kösse össze az aljzat 2 számú lábát az adapter csatlakozó dugó 3 számú lábával az ibolya (violet) színű vezetékkel. Kösse össze az aljzat 10 számú lábát az adapter csatlakozó dugó 4 számú lábával a zöld (green) színű vezetékkel.
ISO-15765
Kösse össze az aljzat 6 számú lábát az adapter csatlakozó dugó 6 számú lábával az ibolya (violet) színű vezetékkel. Kösse össze az aljzat 14 számú lábát az adapter csatlakozó dugó 2 számú lábával a zöld (green) színű vezetékkel.
Ezután minden egyes interfésznél el kell végezni a következőket:
Azonosítsa be a gyújtáskapcsolótól jövő vezetéket és az adapter vezeték kötegének 9 piros (red) vezetékével csatlakozzon.
Azonosítsa be a diagnosztikai csatlakozó aljzat 4 lábától jövő vezetéket és az adapter vezeték kötegének 5 barna (brown) vezetékével csatlakozzon rá.
Azonosítsa be a diagnosztikai csatlakozó aljzat 48 számú lábától jövő vezetéket és az adapter vezeték kötegének 1 sárga (yellow) vezetékével csatlakozzon rá.
Gyártó: AC Spółka Akcyjna
15-181 Białystock, ul. 42 Pułku Piechoty 50, Poland
Tel: +48 85 743 8117, fax: +48 85 653 8649
www.ac.com.pl, e-mail: autogaz@ac.com.pl